2014. május 14., szerda

A hetedik nap - laza program és bejutási kísérlet a Jongmyoba

Délelőtt újraéltem a kollégista létet...
Az a helyzet hogy éjjel itt mindig nehezen alszom el, csak akkor sikerül, amikor már túl fáradt vagyok. Lehet, hogy ez még az időeltolódás hatása, de az is lehet, hogy a szomszédos kocsmazaj miatt. Otthon az ilyesmi egyáltalán nem zavart, igaz, csendes környéken lakunk. A következmény az lett, hogy másnap reggel majdnem 9-ig aludtam.
Az eredeti terv az volt, hogy Sanghaiba viszem a mosnivalót és Orsinál mosok, erősítve ezzel is a nemzetközi kapcsolatokat.  Arról nem is beszélve, hogy a kínai mosodák világhírűek és megfelelő fellengzőséggel el is lehet mesélni:  „Sanghaiban mosatok…” , de az utazás elmaradása miatt a mosást nem halaszthattam már tovább. Ez a hetedik nap megfelelő volt erre, szép idő, napsütés. meleg. Szinte tökéletes... Talán kárpótlás az égiektől, hogy Szöulban maradtam. Néztem az időjárás-jelentést a telefonomon, Sanghaiban esett az eső, nyilván a hiányom miatt sírt az ég is. Szegény Orsika..
Szóval a délelőttöt házimunkának szenteltem. A mosóhelyiségben csak nagyon nagy mosógépek voltak, így a kevés ruhámat kézzel kimostam és a filmekből is ismert jellegű tetőn kiteregettem. (Koreai filmrajongóknak egy megjegyzés: a ruhataposás a lavórban elmaradt, több okból is. Nem volt lavór és nem volt partner sem, aki elkapott volna, ha megcsúszok a vizes ruhán).
Tető az Apple felett

És a kilátás a tetőről

A mosás előtt azonban még reggeliztem. Próbáltam valami európai jellegű ételt varázsolni, mert nekem a leves reggelire akkor még nem jött be, ezért a boltban, ahová rendszeresen járok, vettem lapos zsemleféle valamit meg egy kis felvágottat (csak egyféle volt, csomagolt). A péksütin rajta volt, hogy kenyérpirítóba is jó, így gondoltam a reggelim tea, felvágott és pirítós lesz.... a pirításig simán ment minden, de aztán beleharaptam. És a végén csokis kenyeret ettem felvágottal. Azt hiszem, nem  fogok rászokni!

Amint végeztem a házimunkával összeszedtem magam és elindultam a Jongmyoba. Gyalog, természetesen. Egyrészt, mert az ingyen van és lehet nézelődni, másrészt mert csak 10 percre volt is a szállásomtól.
Megtaláltam könnyedén a bejáratot, jegyet is vettem 1000 -ért. Szombat kivételével csak vezetéssel látogatható a park.  A pénztáros hölgy mondta, hogy angol vezetés csak 4-kor lesz, nem is akart jegyet adni, de mivel ragaszkodtam hozzá, végül elvette a pénzt és megkaptam a jegyet. Gondoltam, csatlakozok egy , de itt rend van és be sem engedtek. A jegyszedő bácsi mondta, hogy du. 4-kor mehetek csak be és kész!
Még maradt egy órám, amit a közeli parkban töltöttem. Idős férfiak üldögéltek mindenfelé, got és koreai sakkot (장기) játszottak, meg ettek, természetesen. Koreában minden az evés körül forog...
És aztán zenét hallottam, épp egy gyűlés közepébe csöppentem. Azt tapasztaltam, itt szeretik az ilyen rendezvényeket. Talán a közösségformáló ereje miatt, talán azért, mert az amúgy merev és szabályok közé szorított koreai társadalomban itt legalább kieresztik a gőzt. Én is kaptam egy szórólapot, így kiderült, miről is van szó.

Pont a rendezvény végére értem oda, amikor a műsorközlő mondta, hogy vége és akkor kávét meg süteményt adtak az időseknek. A székeket összepakolták majd következett egy másik rendezvény. Az emberek ekkor matracokat kaptak, arra ültek körben és egy szónok nagyon sokat, de nagyon lelkesen beszélt. Mindig ismételgette: ? Aztán hosszan megválaszolta a saját kérdéseit. A zenés érdekesebb volt számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése