2019. május 17., péntek

Kulturális melléklet


Úgy gondoltam, hogy külön csoportosítom a művészettel kapcsolatos képeimet. Koreában nagyon sok a művészetkedvelő ember, idősek és fiatalok is. Persze itt is van, aki divatból, vagy mert illik, de úgy gondolom, ez a kisebbség. Nagy hangsúlyt fektetnek a művészeti nevelésre, különösen a zeneire, ami a K-pop előretörése miatt is nagyon népszerű. Ezek a zenészcsapatok, vagy egyéni előadók komoly zenei nevelést kapnak, hangszereken játszanak és énekelni is tudnak (többnyire). Sajnálom, ha erről gondolkodom, hogy Kodály országában a zenei nevelés mélypontra jutott, de ez most nem is ide tartozik.

Kicsit elkanyarodtam, mert inkább a képzőművészetről akartam írni most annak kapcsán, hpgy csavarogtam Insadongban és betévedtem néhány helyre. Van itt pár ingyen látogatható galéria, kortárs képzőművészek alkotásaival, véletlenül rátaláltam egy porcelánfigura készítő üzletére, illetve egy csodás hanbokokat árusító helyre. betévedtem egy régiségboltba, ahol művészfestékeket árultak, meg mindenféle koreai régiséget, szekrényeket, szobrokat, könyveket és belecsöppentem ott egy árverés kellős közepébe. Elmentem újra a SSamzigil nevű üzletházba, ahol egyedi kézműves termékeket árulnak az apró boltok többségében és egy utcai kalligráfus is bemutatta tudását, ötvözve a hagyományos szimbólumokat és a modernebb technikát is. És a a toronyházak tövében egyszercsak felbukkant egy kézműves vásár is, egyedi grafikákkal, ékszerekkel, ilyesmikkel.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése