2014. május 25., vasárnap

18! - Namsan Hanok Village és Korea House

Szerencsére nem esett (eddig), dacára az elôrejelzésnek így végre elindultam a Namsangol Hanok Village-ba. Otthon reggeliztem, jó késôn, így ebédnek is megfelelt. Közben megszerveztem egy holnapi találkozót is. Soo szintén egy ismerôs az Interpalsról, egy nagyjából velem egykorú nô, de ritkán váltunk levelet, mert eléggé elfoglalt. Most azonban, hogy Szöulban vagyok, írt és a gyorsabb kommunikáció érdekében felvettük a kapcsolatot a KakaoTalk nevû koreai alkalmazás segítségével. Beszéltünk telefonon is, szabadkozott, hogy ô nem furcsa, csak nem tud angolul. Ez vicces, a pár mondatból azt gondolta, hogy én igen Megnyugtattam, hogy én sem, így újabb érdekes találkozóban lesz részem. Holnap dèlután fogunk találkozni a Jongno 3ga metróállomáson... már alig várom!
De most nem ez a lényeg. Két megállót mentem a 3-s vonalon a Chungmuroig (tényleg minden közel van), és már ott is voltam. Megvettem a reggeli kávémat az aluljáróban. Frissen fôzött, finom kávét. A "커피 라떼, 주세요-"már jobban mondom, mint a szöuliak. Jók a metrótérképek, és a kijáratokat is számozzák, így a ténfergôk el sem téveszthetik. De ez csak most egyszerû, az elsô napokban - bevallom - néha azt sem tudtam, hol vagyok, csak az ösztöneim vezettek. A 4-es kijáraton jöttem fel a felszínre és kis gyaloglás után megtaláltam a falu bejáratát.
A térképem ismertetôje szerint kell venni jegyet, de a valóságban mégsem. A különbözô programokért viszont fizetni kell. Sajnos lemaradtam a hangul-írásóráról, cserébe 3500W fejében hanbokot ölthettem. A hölgy ezer fotót készített, hát nem éppen uralkodósan vigyorgok... sajnos nem tudtam megfelelôen ülni, pedig gyakoroltam otthon a törökülést, hátha szükség lesz rá. És igen, de nincs mit tenni, az én térdem nem alkalmas erre a feladatra.
Vidáman mászkáltam, amikor cseperegni kezdett az esô. Persze esôkabátot nem hoztam, úgy terveztem, hogy nem fog esni. Nem is aggódtam túlságosan. Éppen körbeértem, amikor már nagyon esett. Még jó, hogy olyan széles ereszek vannak, az egyik alatt próbáltam megvárni, hátha csendesedik, de nem ez történt. Permetszerû, de sûrû áztató esô esett. Tervben volt még a Namsan Park, meg felmenni a toronyba is, de ez a program az esô miatt elmaradt. Holnaptól megint jó idô lesz, kicsit szorosabb idôbeosztást csinálok erre a maradék néhány napra.
Este még sétáltam az esôben, a dzsekimben bôrig áztam, vettem egy esernyôt. Elôször nem tudtam, hol tudok venni, de hihetetlenül gyorsan reagálnak a kereskedôk a változásokra. Az összes üzlet ajtajában megjelentek az ernyôàllványok, illatszerbolttól.kezdve az élelmiszerboltokig, de az utcai bármiárusoknál is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése