2014. május 18., vasárnap

Az út fele, a tizenegyedik nap - vasárnapi lazulás

Ma vagyok éppen önkéntes számûzetésem felénél, épp az ideje, hogy összegezzem eddigi tapasztalataimat. Egyébként is vasárnap van, ez a tegnapi utazás jól kifárasztott, aztán meg nem tudtam elaludni, csak késôn.... na mindegy, ez a nap úgyis a pihenésé lesz, meg a lazáskodásé, nem mintha eddig olyan kötött lett volna a program
Mielôtt azonban belekezdenék a félidôs értékelésbe, szeretném megköszönni a biztatást, meg azt, hogy olvassátok az írásaimat. Nagy meglepetés volt számomra, hogy ilyen sok olvasóm van, még olyanok is, akiket alig, vagy egyáltalán nem ismerek.
Eredetileg az volt a terv, hogy írok pár szót és teszek fel pár képet hogy élek, jól vagyok azoknak, akik támogattak bár, de aggódtak is értem - a családom, a barátaim, a munkatársaim - mert bevallva, vagy bevallatlanul ôrült és talán felelôtlen vállalkozásnak tartották.
De aztan elfogott a közlési vágy és annyira élvezem ezt az utat, hogy világgá akartam kürtölni. Szóval köszi, hogy olvastok engem.
És akkor a végén a félidôs mérleg:
PLUSZ: Az utazás elôkészítése jó volt (kivéve a shanghai malôrt). A teljes idôre lefoglaltam a szállást. Elsôre ez pénzkidobásnak tûnik, de mégis jó döntés volt, mert nem kellett a parkban aludnom, mikor elmaradt a kínai utazás.
Jó volt a szálláshely megválasztása is, az ár-érték arány kiváló. Ha valaki Szöul belvárosában keres olcsó szállást, ajánlom az Apple backpages hotelt. Minden közel van, és aki bírja és nem unja a gyaloglást, nem kell metróra se költeni, a leghíresebb látnivalók 2,5 km- en belül vannak.
Egyelôre tartom a nem leírt, de kigondolt tervet és igyekszem beépülni.
MÍNUSZ: Nyelvgyakorlás minimális. Az emberek sem annyira érdeklôdôk, akivel beszélek, 예 vagy 데-nél nemigen jutnak tovább. Megjegyzem, hogy például már tudnék telefonálni, mert rengeteg ilyen telefonbeszélgetést hallottam: "예, 엄마! 예...응....응... 예...왜어?... 데....데..... " Hevenyészett fordításban: " Igen, anyu! Igen ... igen .... igen .... miért? ... igen.... igen". És ezt nemcsak diákokról, hanem felnôtt, hozzàm hasonló korú emberektôl is hallottam.Szóval ne csodálkozzak, ha velem egyszerûen kommunikálnak csak...
A másik negatívum, hogy a jó kis polaroid napszemüvegemet a KTX-en felejtettem. Most vennem kell egyet, mert anélkül nem látok, de csak gagyit láttam árusoknál. A minôség itt is drága.
És akkor a nap végére a vasárnap tiszteletére egy kis bulvár, sztárhírekkel.
Eleinte nem is láttam sztáros hirdetéseket, a reptérit kivéve. És persze még nem találkoztam az én sztárommal sem, és valószínûleg nem is fogok, mert hol Japánban, hol Hong-Kongbsan bukkan fel, miközben én itt vagyok.
Elôször Hyun Bint pillantottam meg, amint biztosított mindenkit, hogy aki az általa fogyasztott joghurtot eszi, olyan szèp lesz, mint ô. Aztán késôbb egyre több sztár bukkant fel a közelemben, akiket jól lefényképeztem. Igazán nem tudom, ki kicsoda, kommentben kérem a megfejtéseket. A legszomorúbb esetet ezzel kapcsolatban a Namdaemun piacon fotóztam... nem tudom, ki ez a fiú, de valószínûleg már a süllyesztôbe került, mert leértékelték szegényt.
És a negatívumok közé egyet még, amit majdnem elfeljtettem... ha kicsit jobban utánanéztem volna a dolgoknak, akkor tudtam volna errôl . A CNBlue 24-én koncertezik Deaeguban. Ha tudom, akkor a a vonatozást átszerveztem volna, szívesen részt vettem volna egy igazi K-pop eseményen. Pláne hogy a CNBlue-t véletlenül ismerem is. Na mindegy, errôl most lemaradtam. Remélem, nélkülem is megtartják azért.
http://ticket.yes24.com/Pages/English/Perf/FnPerfDeail.aspx?IdPerf=17574
Este még elindultam, hogy vegyek egy holnapra, de - bár az Insadong tele volt nem találtam árus. Mejd holnap reggel próbálkozom újra. Voltak viszont utcazenészek, rengeteg vásárló, világító röptethetô kütyü, amelyért oda voltak.a gyerekek de még a felnôttek is, mert tényleg iszonyú magasra megy, és bolt egy nagyon aranyos kis bûvész fiú. Hagyományos trükkökkel, de bevonta és megnevettette a közönséget, nagyon szórakoztató volt. A sztárreklámpkkal és pár esti képpel kívánok jó vasárnapot mindenkinek.

Végre sikerült felvennem azt az utcai kallográfust, akit az elsô napláttam és azóta szeretném megörökíteni. Eléf sokan voltak, lökdösôdtek, hogy mindenki jól láson. A végén be is jöttek a képbe. De a lényeg látszik, nagyon gyors. Gondolom, elmagyarázza, hogy mit ír, csak én nem értem, talán valaki le tudja fordítani.

És akkor egy ismét rossz minôségû video következik. Koreai countryzenész az Insadong-gil 39. (인사동 길) elôtt. Mintha újra középiskolás lennék Szegeden...
Aki végigszenvedi az amúgy nem hosszú mûalkotást.... 1:31-nél a lényeg ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése